CUM PRIMESC?


Livrarea produselor

Livrarea produselor comandate se realizeaza numai pe teritoriul Romaniei, conform metodei de livrare afisate la momentul efectuarii comenzii. Magazinul Echip.ro nu isi asuma raspunderea pentru prejudicii cauzate de intarzieri in livrarea comenzilor, intrucat, din momentul eliberarii produselor din depozit, responsabilitatea livrarii este a firmelor de curierat cu care avem contracte incheiate, fapt pentru care magazinul nu va plati despagubiri pentru prejudiciile create de nelivrarea la timp a produselor. Intarzierile din cauza unor factori externi: conditii meteo deosebite, accidente rutiere, greve, calamitati, manifestari de strada sau alte situatii speciale ce ar putea impiedica livrarea la timp, sunt gestionate de firmele care se ocupa de livrarea bunurilor. Cu toate acestea, vom lua toate masurile necesare pentru a onora comanda intr-o perioada rezonabila de timp dupa producerea unui astfel de eveniment.

 

Livrarea prin curierat rapid

Livrarea produselor comandate se efectueaza prin curierat rapid, contra unei taxe unice de 25 lei, indiferent de valoarea comenzii sau numarul produselor comandate. Pentru localitatile aflate inafara ariei de acoperire a firmei de curierat se poate percepe o suprataxa pentru kilometri suplimentari, insa numai dupa ce vei fi informat cu privire la suma tarifata in plus si vom obtine acordul tau pentru plata taxei suplimentare.La momentul confirmarii comenzii vei fi informat despre numele firmei de curierat cu care se face livrarea si data estimata a primirii coletului. Durata transportului este, de regula, 24-48 ore de la momentul expedierii si depinde exclusiv de modul in care firma de curierat isi organizeaza livrarile. Daca doresti sa obtii informatii suplimentare privind stadiul livrarii ne poti solicita numarul coletului (numarul trimiterii). Contacteaza firma de curierat si vei obtine detalii suplimentare privind data/ora cand va ajunge coletul la tine.

 

Livrarea gratuita

Anumite produse listate pe site pot beneficia de livrare gratuita. Produsele care beneficiaza de livrare gratuita au mentiunea "Livrare gratuita". La adaugarea unui produs cu livrare gratuita in cosul de cumparaturi nu se adauga taxa de transport. Livrarea catre client a produselor in mod gratuit este o metoda de promovare a acestor produse. Magazinul poate acorda/elimina livrarea gratuita pentru un anumit produs in functie de politicile interne de promovare si fara a notifica clientii in prealabil. Daca la momentul comenzii un produs beneficiaza de livrare gratuita, atunci acesta va fi expediat in conditiile mentionate, chiar daca ulterior produsul a fost eliminat din promotie. Livrarea gratuita se realizeaza numai daca in cosul de cumparaturi se gasesc exclusiv produse cu aceasta mentiune. Daca cosul de cumparaturi contine un produs cu livrare gratuita si un alt produs care nu beneficiaza de aceasta oferta, atunci taxa de livrare aplicata va fi cea standard. Adaugarea unui produs cu livrare gratuita in cosul de cumparaturi, alaturi de alte produse care nu beneficiaza de aceasta promotie, nu implica livrarea gratuita a intregii comenzi. Produsele cu livrare gratuita nu beneficiaza si de returnare gratuita. Returnarea unui produs se supune termenilor si conditiilor de returnare si se realizeaza contra cost.

 

Returnarea produselor

Returul produselor se supune Ordonantei nr. 130 din 31 august 2000, completata prin Legea nr. 51 din 21 ianuarie 2003 pentru aprobarea ordonantei Guvernului nr. 130/2000 privind regimul juridic al contractelor la distanta si Ordonantei nr. 34 din 4 iunie 2014, privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii. Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau de la primirea ultimului produs dintre cele comandate, in cazul in care produsele multiple din comanda se livreaza separat, in mai multe transe. Pentru a beneficia de dreptul de retur, consumatorul trebuie sa transmita in scris magazinului (prin email, fax sau scrisoare recomandata) urmatoarele informatii: numele si prenumele, adresa si numarul de telefon la care poate fi contactat consumatorul, numarul si data comenzii, data receptionarii produselor, denumirea produselor receptionate, produsele care se doresc a fi returnate. Nu vor fi luate in considerare solicitari telefonice de returnare a produselor, daca nu se efectueaza si o comunicare neechivoca (scrisa) a consumatorului, respectand conditiile de mai sus. Produsul trebuie returnat fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care s-a comunicat in scris intentia de returnare. Termenul este respectat daca produsele sunt trimise inapoi de consumator inainte de expirarea perioadei de 14 zile. La receptionarea produselor magazinul va incheia un proces verbal de receptie in care se vor mentiona informatiile referitoare la retur si starea produselor returnate. Procesul verbal va fi insotit de imagini (poze) care vor reprezenta dovada starii in care produsul a fost returnat. Daca este necesara diminuarea valorii produselor din culpa consumatorului sau refuzul returului, procesul verbal si imaginile vor fi transmise si consumatorului, acestea reprezentand proba care sustine actiunea magazinului.Returnarea produsului se va realiza la adresa indicata de magazin, folosind acelasi serviciu de transport prin care produsul a fost primit. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de catre client. Cheltuielile suportate de catre consumator pentru returnare pot fi considerabil mai mari decat taxa standard de transport platita la cumpararea produsului (25 lei sau 0 lei pentru produsele livrate cu transport gratuit). Taxa de transport platita la cumpararea produsului (25 lei) nu se returneaza, fiind un cost asumat de consumator in cazul returului. Produsele care au beneficiat de transport gratuit la achizitie, nu beneficiaza de transport gratuit (suportat de magazin) si pentru returnare. Produsele returnate pentru care nu a fost achitata taxa de transport de catre consumator nu vor fi acceptate de catre magazin si vor fi returnate clientului. Coletele trimise cu solicitarea valorii in ramburs nu vor fi acceptate deoarece produsul trebuie verificat si evaluat inainte de a se stabili valoarea ce se va returna consumatorului.Produsul poate fi returnat fara a suporta taxe de diminuare a valorii acestuia numai daca se afla in conditii perfecte, cu toate etichetele si marcajele prezente, cu ambalajul nedeteriorat, adica produsul sau ambalajul sa nu prezinte sub nici o forma semne de uzura sau consum. Consumatorul este responsabil in ceea ce priveste diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora (utilizare, murdarire, spalare, lovire, zgariere, rupere, deteriorare, returnare cu lipsa componente, ambalaj deteriorat sau lipsa ambalaj), diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor si functionarii produsului. Daca la primirea returului se constata ca produsul prezinta semne de natura a determina diminuarea valorii acestuia, si nu poate fi revandut ca si produs nou, magazinul isi rezerva dreptul de a nu restitui integral valoarea produsului pentru a acoperi diferenta de pret dintre un produs nou si un produs deja utilizat, care va fi vandut cu reducere, fiind considerat produs resigilat. Diminuarea valorii este cuprinsa intre 10% si 50% din valoarea initiala a produsului, in functie de starea de degradare constatata la primirea returului. In cazul in care produsul este intr-o stare ce nu permite recomercializarea lui, ne rezervam dreptul de a refuza returul. In aceasta situatie produsul va fi returnat clientului pe cheltuiala acestuia. Daca renuntarea la cumparare se va face in mod repetat, atunci aceasta actiune va fi considerata un abuz. In aceasta situatie ne rezervam dreptul de a nu accepta returul. Perioada maxima de rambursare a contravalorii produsului este de cel mult 14 zile calendaristice de la primirea returului. Returnarea contravalorii se va realiza in contul bancar al consumatorului, dar numai dupa ce produsul a fost verificat/evaluat si s-a stabilit daca se va returna valoarea integrala a acestuia sau se va aplica o diminuare a valorii de achizitie ce deriva din starea in care se receptioneaza produsul returnat. Nu beneficiaza de dreptul de retur: - produsele achizitionate de persoane juridice - produsele care au fost ridicate personal direct din depozitul firmei - produsele executate dupa specificatiile clientului sau cele personalizate - produsele textile spalate/curatate de catre client - produsele consumabile desigilate sau produse care dupa utilizare nu mai pot fi aduse la starea initiala - produsele considerate ca se "utilizeaza in totalitate" dupa o singura folosire (ex: produse de unica folosinta) In cazul in care cumparatorul este nemultumit de modul in care solicitarile adresate magazinului sunt rezolvate, se poate adresa Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului ANPC (telefonic la 021-9551 sau pe site-ul www.anpc.ro).